jFontSize
A- A A+

Liczna grupa uczniów klasy II B uczestniczy w zajęciach warsztatowych „Licealiści liczą”, ten projekt edukacyjny Wydziału Biotechnologii Uniwersytetu Wrocławskiego skierowany jest do licealistów z drugich klas i przewiduje cykl spotkań w sobotnie przedpołudnia.

IV Świdnicka Noc z Biologią, która miała miejsce w II Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Banacha w Świdnicy, już za nami - w tegorocznej edycji uczestniczyło 250 uczniów ze szkół podstawowych, klas gimnazjalnych i świdnickich liceów. Gościliśmy uczniów z ze szkół podstawowych numer: 1, 2, 315, 4, 8, 105 w Świdnicy oraz klasy gimnazjalne z Witoszowa Dolnego, Marcinowic, Pszenna, Jaworzyny Śląskiej i Świebodzic a także Gimnazjum Katolickie. Od czterech lat naszymi gośćmi są uczniowie z III LO i I LO w Świdnicy, którzy również w tym roku przybyli w licznej grupie.

Wielkimi krokami zbliża się termin kolejnej edycji Świdnickiej Nocy z Biologią, 8 czerwca 2018 roku w II Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Banacha spotkają się miłośnicy nauk przyrodniczych. Naszymi gośćmi będą uczniowie ze szkół powiatu świdnickiego oraz studenci z Wydziału Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego.

Program tegorocznej edycji obejmuje warsztaty, wykłady, gry i konkursy o zróżnicowanej tematyce. Kulisy swojej pracy odsłoni chiropterolog, entomolog wyjaśni co robi na miejscu zbrodni a antropolog sądowy ujawni jak określić płeć i wiek  na podstawie szkieletu.

10 czerwca 2016 roku w murach II Liceum Ogólnokształcącego
odbędzie się
II Świdnicka Noc z Biologią.

Tegorocznej edycji przyświecać będzie hasło
Warto - Wiedzieć – Więcej

17 października rozpoczął się cykl wykładów pod tytułem „Biochemiczne podstawy zdrowia” na Wydziale Biotechnologii Uniwersytetu Wrocławskiego przy ulicy Fryderyka Joliot-Curie we Wrocławiu.

Wraz z nowym rokiem szkolnym i akademickim rozpoczyna się kolejny etap współpracy II LO ze Świdnicy z Uniwersytetem Wrocławskim.Wraz z nowym rokiem szkolnym i akademickim rozpoczyna się kolejny etap współpracy II LO ze Świdnicy z Uniwersytetem Wrocławskim.

Na zaproszenie Wydziału Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Świdnicy: Natalia Jabłońska, Zuzanna Marczyńska, Natalia Zajdel, Tomasz Ciesielski, Michał Gajecki oraz Krzysztof Kowalski pod opieką pana Jacka Iwancza- wzięli udział w III Ogólnopolskim Forum Młodych Chemików. Forum zostało zorganizowane w dniach 12-15.09.2013 przez Wydział Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Polskie Towarzystwo Chemiczne. W tym roku odbyło się ono pod hasłem "Chemiczne horyzonty". Celem spotkań jest propagowanie chemii jako dyscypliny naukowej, rozbudzenie zainteresowań i rozwijanie uzdolnień uczniów oraz integrowanie środowiska edukacyjnego.

Chociaż za oknem jest ponuro, można ciekawie i twórczo spędzić czwartkowe popołudnia w siedzibie Wydziału Biotechnologii przy ul Przybyszewskiego 63/77 we Wrocławiu.
Na listopad zaplanowano cykl wykładów pod hasłem - Ciekawość to pierwszy stopień do… Nagrody Nobla.

23 czerwca 2012 odbyła się uroczystość zakończenia kolejnej edycji Projektu Edukacyjnego Wydziału Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego- „ Mój Pierwszy Uniwersytet”. Uroczystość poprowadziła Pani dr hab. Gabriela Bugla – Płoskońska – Pełnomocnik Dziekana ds. Programu Edukacyjnego „MPU”. Kilka słów do młodzieży skierował Pan dr hab. Dariusz Skarżyński prof. U.Wr. – Dziekan Wydziału Nauk Biologicznych.

30 maja odbyły się zajęcia w Zakładzie Mikrobiologii Instytutu Genetyki i Mikrobiologii Uniwersytetu Wrocławskiego dla uczniów klasy biologiczno- chemicznej z zajęciami laboratoryjnymi.

Tym razem tematyka zajęć obejmowała zagadnienia z mikologii - jest to dział biologii poświęcony grzybom. Najpierw uczniowie wysłuchali wykładu pt . „Negatywne i pozytywne aspekty związane z obecnością grzybów w środowisku człowieka”. Prelegent Pan mgr Mariusz Dyląg, który jest doktorantem w Zakładzie Genetyki Instytutu Genetyki i Mikrobiologii zaprezentował bardzo ciekawy i wielowątkowy wykład. Bazując na wiedzy zdobytej przez uczniów w szkole rozwinął zagadnienia obce większości ludzi a będące tematem wnikliwych badań. Prezentacja zawierała szereg praktycznych uwag, okraszona licznymi zdjęciami i naukowym komentarzem i przy okazji była wspaniałym uzupełnieniem posiadanej przez uczniów wiedzy.