jFontSize
A- A A+

Dnia 4.06.2016r., czyli w upalną sobotę, delegacja z klasy humanistycznej II D wraz z panią profesor Mariolą Mackiewicz wybrała się do Wrocławia do Hali Stulecia po odbiór nagrody za konkurs pt: "Kurs na zabytki: UNESCO do opowiedzenia, pokazania, chronienia". Praca została w pełni doceniona i zyskała największą ilość polubieni, tym samych zdobywając nagrodę internautów.

Z okazji odbywających się Dni Architektury Maxa Berga organizatorzy przygotowali dla nas bardzo kreatywną grę miejską, której hasło brzmiało następująco: "Zbuduj swoje miasto ". Jako drużyna mieliśmy do wykonania dwanaście ciekawych zadań. Na początku zaprojektowaliśmy nasz plan miasta, który miał wizerunek oderwanego domu stojącego na kurzej łapie oraz odwróconego do góry nogami kościoła. Było to doskonałe połączenie nowoczesności z dawną tradycją . Szczególnie dużo radości i dobrej zabawy doświadczyliśmy przy poleceniach, które wymagały od nas pomysłowości i twórczego podejścia. Jedno z takich zadań polegało na zbudowaniu wiaty, w której będą umieszczone narzędzia. Nasz projekt uzyskał interesującą konstrukcję i wśród innych budowli bardzo się wyróżniał swoją oryginalnością. Budowanie domu z klocków dla dwóch osób było świetną zabawą dla nas, gdyż przekonaliśmy się, że projektowanie wcale nie jest takie proste.

W czasie przejażdżki w kartonowych pojazdach wymagano od nas znajomości przepisów drogowych,aby przejechać trasę, którą nadzorowała pani policjantka.Rozwiązywaliśmy różne formy rebusów dotyczących znajomości obiektu, w którym się znajdowaliśmy. Ostatnie zadanie dotyczące przejścia przez kartonowy labirynt okazało się dość skomplikowane i można było łatwo się zagubić,ale nasza drużyna dała sobie doskonale radę. Również mieliśmy przyjemność poznać samego Maxa Berga, architekta Hali Stulecia, który w interesujący sposób opowiedział nam o kolejnych etapach powstawania budynku. Po wykonaniu wszystkich poleceń udaliśmy się na rozdanie nagród. Odebrałyśmy nagrodę, a jest nią tyle papierowych makiet do sklejenia, ilu uczestników konkursu. Makieta wyobraża Halę Stulecia. Otrzymaliśmy też darmowe wejściówki na ten interesujący obiekt. W dobrych nastrojach po spędzeniu miłego sobotniego popołudnia wróciłyśmy do domu. Taka forma wycieczki dała nam możliwość wzięcia udziału w znakomitej zabawie, która na długo pozostanie w naszej pamięci. Jedno można przyznać, Hala Stulecia jest godnym polecenia miejscem do wypoczynku i spędzenia aktywnie czasu wolnego.

PS. Wiadomość z ostatniej chwili: w grze miejskiej nasz klasowy team wspierany przez p. Mariolę Mackiewicz zdobył trzecie miejsce!