jFontSize
A- A A+

17 września młodzież z klas IC i IIC  wraz ze swoimi wychowawcami wybrała się na spływ pontonowy do uroczego Barda Śląskiego. Spływ pontonami malowniczym Przełomem Bardzkim to ciekawa i bezpieczna przygoda w cudownej okolicy kwiecistych łąk i lasów. Płynąc w dół Nysy Kłodzkiej młodzież napotkała dzikie kaczki, perkozy a nawet czaple. Trasa z Młynowa do Barda Śląskiego wiedzie pięcioma meandrami i liczy ok. 13 km a w sześciostopniowej skali WW (White Water – Biała Woda) określana jest jako bardzo łatwa (WW0-WWI). Po prawie 2,5 godzinnym wiosłowaniu młodzież z Banacha udała się na wspólne ognisko zorganizowane przy przystani pontonowej.  

18 czerwca kl. Ic wybrała się na wycieczkę edukacyjną do Zamku Książ w ramach projektu "Powiatowa droga do edukacyjnego sukcesu". W programie zwiedzania znalazły się zamkowe kazamaty,  przepiękne komnaty, tarasy oraz fragment "Ścieżki Hochbergów" otaczającej zamek ze wszystkich stron. Pogoda i humory dopisały na medal.

11 czerwca klasa Ic wraz z wychowawcą wybrała się na pieszą wycieczkę integracyjną do rezerwatu przyrody Jeziorko Daisy. Oprócz odkrywania walorów fauny i flory dodatkową atrakcją było poszukiwanie tzw „questów”. QUEST to edukacyjna gra terenowa, która łączy w sobie elementy zabawy i nauki, poszukiwań skarbu i radości odkrywania. Więcej informacji na stronie: https://questy.org.pl/

Po wyczerpujących poszukiwaniach młodzież oddała się smakowi skwierczących kiełbasek z ogniska. Pogoda dopisała na medal, więc z uśmiechami na twarzy klasa szczęśliwie wróciła do domu.

Wojsławice położone są 40 km od Świdnicy i 2 km na wschód od historycznej Niemczy, na obszarze chronionego krajobrazu Wzgórz Strzelińsko-Niemczańskich. 
W piątek 21 maja i we wtorek 25 maja klasy II c i I c w ramach projektu „Powiatowa droga do edukacyjnego sukcesu” wzięły udział w wycieczce do Arboretum Wojsławice.

Wiosna tego roku nas nie rozpieszcza - pochmurne niebo, niskie temperatury, nocne przymrozki. Z utęsknieniem wypatrujemy promieni słońca, potrzebnych  także innym mieszkańcom planety. Coraz trudniej zobaczyć pracowite pszczoły czy sprawiające wrażenie ociężałych trzmiele, nawet nielubiane osy należą do rzadkości. Owady poszukały schronienia i też oczekują ciepłych dni, tymczasem zakwitają drzewa owocowe.

Problem braku zapylaczy ma charakter globalny i jest omawiany już od dawna.

We wtorek, 23 marca, 10-osobowa grupa młodzieży z klasy I c, II c i III c wzięła udział w wycieczce do Modliszowa zorganizowanej przez Nadleśnictwo Świdnica w ramach „Nocy Sów”. Naszym przewodnikiem był pan leśniczy z Witoszowa, Paweł Wolak, który zdradził nam wiele sekretów ptaków aktywnych nocą. Do lasu wyruszyliśmy o 18.20 spod starego cmentarza w Modliszowie. Początkowo podziwialiśmy śpiewające kosy i drozdy śpiewaki, ale kiedy tylko zrobiło się ciemno i „dzienni śpiewacy” ucichli odezwał się puszczyk.

Przedstawiam Państwu najlepsze fotomontaże uczniów z klas Id oraz z Ia rozszerzającej informatykę. Autorami prac są Anna Niekrasz, Wiktoria Bielawska, Weronika Walkiewicz, Milena Wolak oraz Jonasz Przybylski. Brawo!

Paweł Polczyk

 

1.jpgFallingWoman.jpgfotomonta-1.pngfotomonta.pngfotomontaz.jpg

Zapraszamy do praktycznej nauki programowania w Lidze Niezwykłych Umysłów. Uczniowie i nauczyciele zainteresowani projektem mogą zarejestrować się i spróbować swoich sił w rozwiązywaniu zadań pod tym adresem - a jeśli Wam się spodoba i zechcecie uzyskać dostęp do wszystkich zadań - proszę o kontakt. A weteranom zdradzam sekret: wkrótce nowa porcja wyzwań szykująca do matury w języku Python!

Paweł Polczyk

Czy można wyobrazić sobie sytuację, że Jan Kochanowski  udziela wywiadu o sobie, swojej twórczości czy epoce, w której żył? Niewątpliwie tak, wszak wyobraźnia podpowiada nam różne scenariusze pozwalające na to, by zbudować wizerunek największego poety epoki renesansu.

   Klasa Ia miała ostatnio do wykonania wymagające umiejętności krasomówczych  zadanie z j.polskiego. A wszystko to z powodu omawianych nie tak dawno w czasie zajęć "Kazań sejmowych" księdza Piotra Skargi. Badany przez uczniów utwór udowodnił, że arcytrudną sztuką jest mówienie na temat w sposób ciekawy, oryginalny, a przy tym pobudzający słuchaczy do myślenia. Toteż zadanie domowe polegało na zbudowaniu w przemyślany sposób wypowiedzi perswazyjnej na jeden z wybranych tematów.