jFontSize
A- A A+

W zeszły czwartek, dnia 7 września 2017 r.,  uczniowie klasy II D mieli za zadanie opowiedzieć o książce, która wpłynęła znacząco na ich życie. Inspiracją dla tak sformułowanego tematu było przywołane na lekcji zapytanie z „Hamleta” W. Szekspira o to, co mógł czytać książę duński. Prezentacje ustne to trudne doświadczenie dla niejednego z przemawiających, ale klasa, humanistyczna przecież, podjęła dzielnie owo wyzwanie.

 

 

Wszystkich prezentacji naszych koleżanek i kolegów słuchało się z niezwykłym zainteresowaniem, ale najbardziej pozostał nam w pamięci niekonwencjonalny występ Michała Pfanhausera. Michał wybrał swoją ulubioną serię „Wiedźmina” Andrzeja Sapkowskiego. Już od samego początku wszyscy wiedzieli, że nie będzie to zwyczajne wystąpienie.

W pierwszej kolejności Michał poprosił aż o dwóch pomocników, którzy zajmą się jego rekwizytami. Były to różnokolorowe kartki papieru symbolizujące jego spojrzenie na świat przed i po przeczytaniu powieści. Dało się odczuć pasję mówcy płynącą z ust Michała. Opowiadał o atutach książki z niezwykłym przejęciem, żywo przy tym gestykulując, co niewątpliwie wpłynęło na nasz odbiór relacji kolegi.

Na zakończenie obserwatorzy dyskutowali o wypowiedzi kolegi i poddali ją ocenie. Mimo naszej pozytywnej opinii o starannym przygotowaniu Michała do zadania domowego, on sam skromnie przyznał, że ani razu nie ćwiczył swojego przemówienia. Znaleźliśmy wspólnie u mówcy kilka drobnych błędów spowodowanych stresem (na przykład unikanie kontaktu wzrokowego z audytorium), jednak i one nie stanowiły przeszkody, by wystawić wysoką  ocenę za prezentację.

To zadanie – na pierwszy rzut oka bardzo łatwe – pozwoliło nam na ujawnienie naszych talentów, wrażliwości i drzemiącej w nas charyzmy oraz mieliśmy okazję, by pokonywać wewnętrzne bariery. Za podrzucane nam kreatywne pomysły bardzo dziękujemy Pani Mackiewicz, która skłoniła nas do otwarcia się przed samymi sobą i innymi.

Natalia Jankowska

P.S. Prezentujemy także galerię fotografii wykonanych przez uczniów kl. II D, które ukazują niekonwencjonalne spojrzenie na książki, które są esencją edukacji i bytu prawdziwego humanisty. Pomysły autorów są godne uwagi, więc zapraszamy do oglądania!

 

 

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpeg10.jpeg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg