jFontSize
A- A A+

Tuż przed nastaniem zdalnego nauczania, które utrudnia wszystkim intensywne kontakty interpersonalne, umówiłam się z klasami 2a i 2 bg na pracę metodą projektu. W każdej z klas wyłoniły się po trzy grupy z liderami koordynującymi wykonaniem poszczególnych zadań. A wszystko sprowokował pewien tekst literacki – szokujący opis wojny między zakonami zawarty w parodii eposu, czyli w „Monachomachii” I. Krasickiego.

I tak przez ostatnie 3 tygodnie powstawały parodystyczne teksty odnoszące się do naszego życia szkolnego, co można by nazwać naszymi „Banachomachiami”. Inne grupy tworzyły przeróbki czy też pastisze fragmentów znanych dzieł filmowych. Ich autorzy byli ambitni i sięgnęli po „Lśnienie” S. Kubricka oraz po adaptacje prozy autorstwa J.K. Rowling. Powstały też hip-hopowe piosenki (do własnych tekstów i autorskiej muzyki!!!) dowodzące, że młodzież z „Banacha” śpiewać jak z nut potrafi. Udostępniamy część powstałych produkcji, by udowodnić, że nawet w czasie pandemii można być kreatywnym i traktować zadania domowe jako wyzwanie.

Niniejszym wszystkim twórcom składam podziękowania za: inwencję, poświęcony czas, wykorzystanie własnych talentów, sumienność i poczucie odpowiedzialności. Warto zaznaczyć, że autorzy produkcji nie przekroczyli granic dobrego smaku i w sposób taktowny konstruowali swe parodie, raczej łaskocząc wskazane osoby niż szczypiąc. Szczególne podziękowania należą się rodzicom i bliskim uczniów, bo z pełnym zaufaniem udostępniali swój wizerunek, swoje mieszkania i domy, by parodyści mogli zaistnieć.

Mariola Mackiewicz