jFontSize
A- A A+

Pierwsze lekcje pierwszych klas w nowej szkole, czyli w II LO, służą rozpoznawaniu terenu. Uczniowie badają środowisko, przyglądają się swemu otoczeniu, rówieśnikom, a i wymagania nauczycieli próbują trochę poznać. Oswajanie się z realiami średniej szkoły może przybierać różne formy. Na lekcjach języka polskiego mówienie o sobie, prezentowanie własnej podmiotowości i gustów konsumenta tekstów kultury ma głęboki sens. Można by powiedzieć, parafrazując pewne zdanie: „Opowiedz mi, co czytasz, a powiem ci, kim jesteś”.

A skoro tak, to warto zaprezentować siebie poprzez wybrane teksty literackie. Toteż uczniowie pierwszej mat.-fiz., aby odsłonić swą osobowość, mieli za zadanie w kilkuminutowych prezentacjach ustnych zarekomendować książki, które znacząco wpłynęły na ich życie. Opowieści płynęły wartko, a kilkunastoletni prelegenci umiejętnie analizowali walory ulubionych dzieł. Nawet ci, którzy nie gustują w literaturze, mieli szansę wypowiedzieć swe opinie.

Kolejne zadanie związane z książką jako przedmiotem towarzyszącym nam w życiu miało na celu podzielenie się impresjami fotograficznymi. Książki zainspirowały młodych twórców i oto ciekawa galeria z ich pomysłami. Wiele się można z nich dowiedzieć o preferencjach lekturowych, o obszarach wyobraźni i poziomach wrażliwości autorów zdjęć.

Polonistka kl. Ia - Mariola Mackiewicz

 

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.JPG15.JPG16.JPG17.JPG18.JPG19.JPG20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpg25.jpg26.jpg27.jpg28.jpg29.jpg30.jpg31.jpg32.jpg33.jpg34.jpg35.png36.jpg37.jpg38.jpg39.jpg40.jpg41.JPG42.JPG43.JPG44.jpg45.jpg46.jpg47.png48.jpg49.jpg50.jpg51.jpg