jFontSize
A- A A+

28 września 2015 r. w gościnnym III LO w Świdnicy odbyła się konferencja, organizowana w ramach działalności SIS-u, czyli poszukiwania i wdrażania innowacyjnych metod pracy uczniów. Wzięło w niej udział troje uczniów z klasy IId: Zuzanna Pacześniak, Dominika Milanowska i Artur Ciachowski. Program spotkania był skierowany do osób współtworzących szkolne życie: uczniów, rodziców oraz nauczycieli i dyrekcji szkół. Pierwszy wykład był prowadzony przez prof. UAM dr hab. Jacka Pyżalskiego i uczestniczyła w nim cała grupa.

Dotyczył on sposobów oswajania mediów społecznych w szkole. Prowadzący w interesujący sposób przekazywał swoją wiedzę na ten temat, którą ,sądząc po jego opowieściach, zdobył drogą doświadczenia. Prezentował mnóstwo wyników badań realizowanych na różnych grupach wiekowych młodzieży, które pokazują, że nie zawsze mamy prawidłowe pojęcie o rzeczach pozornie nam bliskich. Bez wątpienia słuchacze nie mieli szansy nudzić się na tym wykładzie, ponieważ profesor Pyżalski nie raz uaktywniał grupę podczas spotkania oraz opowiadał o swych spostrzeżeniach w nietuzinkowy sposób.

Drugi wykład, w którym brali udział uczniowie wraz z rodzicami, został poprowadzony przez pana Marka Szurawskiego, człowieka renesansu, żeglarza i podróżnika, autora książek o uczeniu się i zapamiętywaniu. Tematem poruszanym podczas spotkania było zwiększenie skuteczności uczenia się. Prowadzący warsztaty zachęcał uczestników do skorzystania z kreatywności i wyobraźni przy uczeniu się oraz w przekonujący sposób pokazał, że każdy z nas może w perfekcyjny sposób wyćwiczyć swoją pamięć. Wykonywaliśmy różnorodne ćwiczenia pamięciowe, które z początku nie poszły nam zbyt dobrze, ale kiedy poznaliśmy tajniki tej sztuki opracowane przez pana Szurawskiego ,poszło nam idealnie.

Konferencja była bardzo owocna i interesująca. Zmuszała do refleksji, czy nie obrośliśmy w stereotypy w myśleniu o roli mediów w życiu młodszego pokolenia.Okazuje się, że nasze pokolenia wcale tak bardzo nie odstaje od starszych generacji i że nie zatraciliśmy poczucia przyzwoitości, bo umiemy rozróżnić dobro od zła. A to pocieszające... Biorący udział w zajęciach spotkali się z niekonwencjonalnymi metodami przyswajania wiedzy, które może stosować każdy z uczniów, by zintensyfikować tempo uczenia się. Prowadzący zajęcia byli bardzo komunikatywni,świetnie przygotowani, kompetentni,swobodni, a interaktywność zajęć była ważnym elementem tego spotkania.

Zuzanna Pacześniak
kl.II d

01.jpg02.jpg03.jpg04.jpg05.jpg06.jpg07.jpg08.jpg09.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg