CZERWIEC 2017
- Asher Jay: Trzynaście powodów. Poznań 2017
- Bator Joanna: Rok królika. Kraków 2016
- Bąbel Przemysław: 12 zasad skutecznej edukacji, czyli jak uczyć. Sopot 2016
- Birkenbihl Vera: Jak szybko i łatwo nauczyć się języka. Katowice 2016
- Bonda Katarzyna: Lampiony. Warszawa 2016
- Boral Bartłomiej: Techniki zapamiętywania. Warszawa 2013
- Brown Peter: Harwardzki poradnik skutecznego uczenia się. Warszawa 2016
- Brześkiewicz Zbigniew: Jak łatwo i skutecznie uczyć się języków obcych. Białystok 2007
- Cadenhead Rogers: Java w 24 godziny. Warszawa 2016
- Carey Benedict: Jak się uczyć. Kraków 2015
- Christensen Lars: Beatlesi. Kraków 2016
- Coben Harlan: Już mnie nie oszukasz. Warszawa 2017
- Czapski Józef: Na nieludzkiej ziemi. Kraków 2011
- Delessio Carmen: Android Studio w 24 godziny. Gliwice 2016
- Domosławski Artur: Wykluczeni. Warszawa 2017
- Dryden Gordon: Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2003
- Enright Anne: Zapomniany walc. Gdańsk 2017
- Flanagan Richard: Ścieżki Północy. Kraków 2015
- Forzpańczyk Agnieszka: Koncentracja: skuteczny trening skupiania uwagi. Warszawa 2015
- Fry Ronald: Jak się uczyć. Poznań 2016
- Geuenich Bettina: Techniki uczenia się. Konstancin-Jeziorna 2016
- Gołębiowska-Szychowska Joanna: Powiem ci, jak się uczyć. Gdańsk 2015
- Hannah Kristin: Słowik. Warszawa 2016
- Hawkins Paula: Zapisane w wodzie. Warszawa 2017
- King Stephen: Przebudzenie. Warszawa 2014
- Leitner Sebastian: Naucz się uczyć: droga do su Gdańsk 2017
- Lipczak Aleksandra: Ludzie z Placu Słońca. Warszawa 2017
- Mackiewicz Józef: Droga donikąd. Londyn 2011
- Martin George: Brudne gry. Poznań 2016
- Martin George: Dzikie karty. Poznań 2014
- Martin George: Szalejący dżokerzy. Poznań 2015
- Martin George: Ukryty as. Poznań 2017
- Martin George: Wieża Asów. Poznań 2015
- Martin George: Wyprawa Asów. Poznań 2016
- McKenzie Sophie: Miłość na krawędzi. Łódź 2016
- Minge Natalia: Techniki samorozwoju czyli jak lepiej zapamiętywać. Warszawa 2012
- Patterson Jorge: Skorumpowani. Warszawa 2016
- Polkowski Jam: Głosy. Kraków 2013
- Pilch Jerzy: Zawsze nie ma nigdy. Kraków 2016
- Rowling J.K.: Harry Potter i przeklęte dziecko. Cz. 1 i 2. Poznań 2016
- Rudnick Elizabeth: Piękna i Bestia. Warszawa 2017
- Rushdie Salman: Szatańskie wersety. Poznań 2016
- Stasiuk Andrzej: Opowieści galicyjskie. Wołowiec 2016
- Stephens Ryan: SQL w 24 godziny. Gliwice 2016
- Szyszkowska-Butryn Anna: Jak szybko opanować język obcy. Warszawa 2011
- Świetlicki Marcin: Drobna zmiana. Kraków 2016
- Tobar Hector: Ciemność: nieopowiedziane historie. Warszawa 2015
- Tokarczuk Olga: Księgi Jakubowe. Kraków 2014
- Wohlleben Peter: Sekretne życie drzew. Kraków 2016
- Young Paul: Chata: nigdy nie jesteś sam. Warszawa 2017
- Żulczyk Jakub: Wzgórze psów. Warszawa 2017
LEKTURY
- Antologia poezji polskiej. Wybór Marek Pytasz. Ożarów Mazowiecki 2017
- Antologia poezji staropolskiej. Kraków 2011
- Białoszewski Miron: Sprawdzone sobą: wybór wierszy. Warszawa 2013
- Borowski Tadeusz: Wybór opowiadań. Warszawa 2016
- Camus Albert: Dżuma. Warszawa 2012
- Dostojewski Fiodor: Zbrodnia i kara. Kraków 2017
- Fredro Aleksander: Śluby panieńskie. Kraków 2016
- Gombrowicz Witold: Ferdydurke. Kraków 2012
- Herling-Grudziński Gustaw: Inny świat. Kraków 2016
- Kamiński Aleksander: Kamienie na szaniec. Warszawa 2015
- Kochanowski Jan: Treny. Pieśni. Kraków 2017
- Kochanowski Jan: Odprawa posłów greckich. Kraków 2011
- Krasicki Ignacy: Wybór bajek i satyr. Kraków 2017
- Krall Hanna: Zdążyć przed Panem Bogiem. Kraków 2016
- Krasiński Zygmunt.: Nie-Boska komedia. Kraków 2017
- Mickiewicz Adam: Ballady i romanse. Kraków 2011
- Mickiewicz Adam: Dziady. Kraków 2017
- Mickiewicz Adam: Konrad Wallenrod. Kraków 2014
- Mickiewicz Adam: Pan Tadeusz. Kraków 2014
- Mickiewicz A.: Sonety krymskie. Kraków 2014
- Miłosz Czesław: Wiersze wszystkie. Kraków 2015
- Molier: Świętoszek. Kraków 2017
- Mrożek Sławomir: Tango. Warszawa 2017
- Nałkowska Zofia: Granica. Kraków 2017
- Nałkowska Zofia: Medaliony. Kraków 2016
- Niemcewicz Julian Ursyn: Powrót posła. Kraków 2012
- Norwid Cyprian Kamil: Poezje. Toruń 2014
- Orzeszkowa Eliza: Nad Niemnem. Kraków 2014
- Orzeszkowa Eliza: Wybór nowel. Kraków 2017
- Prus Bolesław: Lalka. Kraków 2017
- Prus Bolesław: Wybór nowel. Kraków 2016
- Reymont Władysław: Chłopi. Kraków 2016
- Różewicz Tadeusz: Wybór poezji. Wrocław 2016
- Słowacki Juliusz: Kordian. Kraków 2016
- Słowacki Juliusz: Wiersze. Wrocław 2013
- Sienkiewicz Henryk: Potop. Kraków 2013
- Sofokles: Antygona. Kraków 2017
- Szekspir William: Hamlet. Kraków 2016
- Szekspir William: Makbet. Kraków 2017
- Szekspir William: Romeo i Julia. Kraków 2016
- Szymborska Wisława: Wybór poezji. Wrocław 2016
- Wyspiański Stanisław: Wesele. Kraków 2017
- Żeromski Stefan: Przedwiośnie. Kraków 2016
- Żeromski Stefan: Wybór opowiadań. Kraków 2016
Jay Asher: Trzynaście powodów Clay Jensen wraca do domu ze szkoły i przed drzwiami znajduje dziwną paczkę. W środku jest kilka taśm magnetofonowych nagranych przez Hannah, koleżankę z klasy, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje trzynaście powodów, dla których zdecydowała się odebrać sobie życie. Clay jest jednym z nich i jeśli wysłucha nagrania, dowie się dlaczego. Chłopak przez całą noc kluczy po mieście, a za przewodnika służy mu głos Hannah. Staje się świadkiem jej bólu i osamotnienia, a przy okazji poznaje prawdę o sobie i otaczających go ludziach, której nigdy nie chciał stawić czoła. Z przeraźliwą jasnością dociera do niego, że nie da się cofnąć przeszłości, podobnie jak nie da się powstrzymać przyszłości…
|
Dzikie karty. T. 1 Alternatywna historia świata, w której obcy wirus uderzył w Ziemię w następstwie II wojny światowej, obdarzając garść ocalałych nadzwyczajnymi mocami. Niektóre z istot zostały nazwane Asami z powodu nadludzkich zdolności umysłowych i fizycznych, inne z powodu przybierających różne formy deformacji ciał i umysłu Jokerami, nieliczni zwrócili się przeciw ludzkości i opowiedzieli po stronie zła. Dzikie karty to historia ich wszystkich.
|
|
Dzikie karty. T. 2: Wieża asów Gdy po II wojnie światowej obcy wirus zaatakował ludzkość, garstka ocalonych zdobyła nadnaturalne moce. Dzikie karty opowiadają ich historię. Wszystko zaczęło się w roku 1946, gdy nad nowojorskim niebem uwolniono niezwykłego wirusa dzikiej karty, zdolnego do przekształcania genów. Stworzył on obdarzonych potężnymi mocami asów oraz dziwacznych, zniekształconych dżokerów. Po trzydziestu latach przed ocalonych dotknął nowy koszmar Z otchłani kosmosu przybywa Rój - śmiertelne zagrożenie zdolne zniszczyć całą planetę. Asowie i dżokerzy muszą zapomnieć o wzajemnej nienawiści, by stanąć do bitwy, której nie mogą przegrać… Wśród autorów Wieży Asów znajdziemy prawdziwych „gigantów” literatury science fiction i fantasy: George’a R. R. Martina, Rogera Zelazny’ego, Pat Cadigan czy Waltera Jona Williamsa.
|
|
Dzikie karty. T. 3: Szalejący dżokerzy Czterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty geniusz zła przywołuje moce ciemności! Ulice Nowego Jorku eksplodowały radością, gdy nadszedł Dzień Dzikiej Karty, obchodzony corocznie 15 września, by wspominać umarłych i cieszyć się życiem. To dzień fajerwerków, ulicznych festynów, parad, politycznych wieców i bankietów, dzień picia i walk toczonych w zaułkach. Z każdym mijającym rokiem obchody są coraz bardziej szalone i zakrojone na coraz większą skalę. W roku 1986, gdy nadeszła czterdziesta rocznica pojawienia się wirusa, Dzień Dzikiej Karty zapowiadał się lepiej niż kiedykolwiek dotąd. Media i turyści zauważyli w końcu to święto i ruch w barach oraz restauracjach był większy niż kiedykolwiek... Pod ziemią ukrywa się jednak wypaczony geniusz, który nie dba o radość i świętowanie. Astronoma obchodzi tylko jedno: zniszczenie. Spragniony zemsty na wszystkich asach, którzy go pokonali, Astronom zabija kilku z nich przy pomocy swych sług, którymi są Zgon i Ruletka. Asowie i dżokerzy będą się musieli zjednoczyć, by przetrwać... |
|
Dzikie karty. T. 4: Wyprawa asów Jak wyglądałby nasz świat, gdyby w pełnym burzliwych wydarzeń XX wieku naprawdę żyli superbohaterowie i łotry o nadludzkich możliwościach? Czterdzieści lat po pojawieniu się wirusa dzikiej karty Światowa Organizacja Zdrowia postanawia wysłać misję złożoną z asów, dżokerów, polityków i dziennikarzy. Misja zbada, jak kraje radzą sobie z wirusem, który zmienił oblicze ludzkości. Ekipą kieruje Gregg Hartmann, senator o prezydenckich aspiracjach, ukrywający w rękawie niebezpiecznego asa. Towarzyszy mu grupa, w której skład wchodzą niektórzy z najpopularniejszych bohaterów serii – doktor Tachion, asowie Sokolica i Złoty Chłopiec oraz dżokerzy Poczwarka, Troll i Ojciec Kałamarnica. Od dżungli Haiti i Peru po burzliwą scenę polityczną Egiptu, od klasztoru w Japonii po ulice największych metropolii Europy bohaterowie ujrzą wiele niezwykłych rzeczy. Niektórym dzikim kartom oddaje się cześć jako bogom, a pewne wydarzenia wydają się spełnieniem przepowiedni sprzed stuleci, która wywrze trwały wpływ na przyszłość całego świata… |
|
Dzikie karty. T. 5: Brudne gry Na ulicach Dżokerowa wybucha wojna między mafią i Widmowymi Pięściami. Przemoc wyrwała się spod wszelkiej kontroli i nawet asowie i dżokerzy są zmuszeni toczyć bój z siłami świata przestępczego… "Brudne gry", piąty tom cyklu superbohaterskiego "Dzikie karty", rozgrywa się w tym samym, stworzonym przez George’a R. R. Martina uniwersum, w czasie wydarzeń opisanych w "Wyprawie asów" i tuż po nich. Trzy główne wątki książki tworzą splatające się ze sobą opowieści. Pierwsza z nich opowiada o kryzysie tożsamości Żółwia, który zwątpił w sens swej superbohaterskiej działalności. Druga stanowi relację z życia Croyda Crensona, który przechodzi przez dwie kolejne transformacje. Wreszcie trzecia to opowieść o wysiłkach Tachiona, próbującego uporać się z nowo odnalezionym wnukiem Blaise’em, wojną gangów na ulicach Dżokerowa oraz zagrożeniem, jakie stwarza Crenson.
|
|
Dzikie karty. T. 6: Ukryty As Przed czterdziestu laty pozaziemski wirus stworzył obdarzone nadludzkimi możliwościami istoty znane jako asowie i dżokerzy. Od tej pory toczą one walkę o swe prawa i szacunek Akcja szóstego tomu cyklu Dzikie karty rozgrywa się podczas konwencji prezydenckiej Partii Demokratycznej w Atlancie. W centrum konferencyjnym Omni panuje groza. Fanatyczny przywódca religijny pragnie pozbawić dzikie karty wszelkich praw, a ukryty as władający potężną mocą zamierza wpłynąć na wynik konwencji. Na tym pełnym namiętności i intryg tle obserwujemy garstkę asów i dżokerów walczących o władzę nad krajem.
|